Pages

Monday, 7 January 2013

Kisah Tentang Gunung 2012

Baiklah! Entri ringkasan tentang rowing dah keluar. Takkan lah pasal gunung tak boleh keluar pula kan? Gunung dan rowing aku takkan pisahkan sebab aku jumpa mereka dalam masa yang sama. They are my passions. They are my loves. Perghhh! Cik EmptyBlank, oo Cik EmptyBlank. Patutlah kau forever alone kan? Ahaks.

Jum mulakan ceritera cinta gunung aku nie. Mula-mula nak cakap dah 1 tahun 2 bulan dalam dunia pergunungan nie. Muda lagi kan? Setahun jagung lagi. Mula-mula KeReX yang perkenalkan,then aku kembangkan ilmu aku nie dengan geng-geng Malaysian Backpackers (mbp), then tambah lagi dengan Silver Outdoor Sports (s.o.s).

First trip dengan KeReX semasa bulan 11 di Bekelah Waterfalls. Masa nie jugak kenal Malaysian Backpackers. Cantik siakk waterfall nie. Subhanallah. Tu kali pertama. Layan view je masa nie. Orang lain sibuk layan abseiling dengan canyonning. Haha. Tak try lah sebab ramai sangat orang + takut. Gayat bro~ Tapi kali kedua pergi di MBP. Masa nie lah try canyonning dan abseiling tu. Best! Kenal MBP dengan lebih rapat. 

v2 on the schedule. Siap training dekat Gunung Datuk. MY FIRST MOUNTAIN! (ade orang cakap Datuk tuh bukit jer. Tapi tinggi lah jugak. Haha.) Training bawa 5 liter air dalam beg. Alhamdulillah sampai dekat puncak. Kenal IBU masa nie. Dia bawa 4 orang anak lelaki dia. Otai lah makcik nie! Yang nie kami naik pukul 5 pagi or 4.30 pagi kalau tak silap. Around 7 pagi dah sampai puncak. Layan sunrise. Cantik!! Yeah. Cintaku pada mr.gunung bertambah.

kemudian aku teruskan dengan trip Trans-Lite Cameron Highland. Nie bukan under KeReX tapi MPP UTeM yang buat. Best! Naik Berembun-Perdah- Jasar. Kenal Kak Diza S.O.S masa nie. Respect gila dia. Guider yang laju. Hee~ So,sekarang 4 gunung dah ada dalam list kan? Haha. Mula-mula fikir nak tambah bilangan gunung untuk didaki. Sekarang nak repeat dulu gunung-gunung yang didaki sampai puas. Tapi again dalam hati nak tambah bilangan gunung dalam log book aku. Haha. Pening.

Januari 2012. Haha. Aku buat kerja gila. Naik Tahan. Sebelum tuh sepatutnya KeReX adakan v2 taw.So,v2 tak jadi,aku naik Tahan. Banyak kisah dalam Tahan nie. Cek entri yang nie.CNY di Tahan 2012Okay. Misi berjaya.

Kemudian rest. Masuk kuliah semula. Busy dengan rowing. Sampai lah bulan 4 atau 5 tak silap. Repeat Gunung Datuk dengan GPMS UTeM. So,pergi. Dapatlah kurangkan rindu kat mr.gunung nie sekejap. Then ,busy semula.


Cuti Sem Tahun 1,selama 3 bulan tuh,aku pulun habis dengan berjalan-jalan sekeliling Malaysia. Aku naik Terengganu,kemudian ulang-alik dengan Perak. Sebab masa nie aku dah join S.O.S. First, training untuk MOUNT BEREMBUN CHALLENGE dekat Gunung Bubu Kuala Kangsar. First time pergi sini. Banyak pacat. Tapi aku dapt 3-4 ekor aje. Alhamdulillah. Then,masuk competition Berembun tuh. Alhamdulillah dapat top 10. Dapat duit itu yang penting. Haha. Kemudian repeat Bubu lagi. Kali nie guide. Bawa Skuad Terjah. Haha. Rocks ar depa tuh. Engineers,Designers,Cikgu,Lecturer,Polis,Veterinar. Merekalah tuh. Yang nie dapat 2-3 ekor aja pacat. Ada abang tu dapat 15 ekor. Eww. Banyaklah darah didermakan. Kemudian,Majlis Berbuka Puasa dengan S.O.S. Kenal S.O.S dengan lebih rapat. Main flying fox terpanjang di Malaysia lepas berbuka puasa. Haha. Terbaik!!!

Then,masuk kuliah semula.Then,join trip Gunung Besar Hantu. Trip nie lah aku rasa paling seronok dengan KeReX. Maybe semua sekepala masa nie. Nak repeat GBH!!.InsyaAllah. Pastu KeReX ajak aku join Delegasi IPT kali nie. So,pergilah. Berembun-Perdah-Jasar aku repeat lagi. Again,tak dapat view, =( Takda rezeki lagi. Sebelum tu naik Brinchang. Jadi guide jap.Haha. Tanya direction by phone aje. Thanks to Emey S.O.S.

Sekarang,waiting trip v2. Setahun tunggu. Harap-harap jadi. ^^. Sekian entri panjang kali nie. Layan pic yang takda dalam entri sebelum-sebelumnya. Enjoy! ^^

 dengan MBP waktu bawa 1 company ape ntah nama nya


Majlis Berbuka Puasa S.O.S








okay. the end stori. Nantikan update terbaru dari Cik EmptyBlank.
Tata~




No comments:

Post a Comment