Pages

Wednesday, 17 July 2013

..FIRST LOVE..


Assalamualaikum. Cinta? Cinta pertama. Dah lama tak bercerita pasal cinta kan dekat blog ni. Huh! =) Pasal outdoor pun dah slow sekarang. Al-maklumlah, bila duit PTPTN dah habis, semua nafsu-nafsu outdoor kenalah tahan sekejap. Minggu ni pun patut aku pergi Majlis Berbuka Puasa dengan S.O.S geng dekat Cameron Highlands, tapi.. pitih xdok. Memey berat nanang lor ni. Aigoo. Rindu mereke dan mereka. Ops. Terlepas pulak. Entri kali ni pasal cinta la. Kenapa Cik EmptyBlank tetiba nak ungkit pasal cinta ni? Hehe. Jeng-jeng-jeng.
(mata menatap skrin laptop, otak terus blank. *buat muka macam Jihyo )
(hati tiba-tiba jadi sayu. Sedih, rindu)
(*haha. Aigoo. Kena tabahkan hati untuk taip entri ni)
(betul-betul rindu kau oi! Kau senget!!!)
Setiap orang ada kisah cinta pertama mereka sendiri. Dan Cik EmptyBlank pun ada cerita tersendiri. Cuma pesan aku, jangan percaya seseorang itu terlalu percaya. =) Wajib ada sedikit tidak percaya dalam percintaan. (Jadi doctor cinta pulak~ Walaupun sentiasa forever alone..jap! Allah jer yang sentiasa dengan aku walaupun aku kadang-kadang lupa die. )
Kadang-kadang lelaki takkan faham kenapa perempuan tak faham mereka. Pekerjaan. Penat. Semua itu alasan semata-mata. Seorang lelaki yang betul-betul sayang perempuan itu takkan lepaskan perempuan yang mereka cintai kerana alasan pekerjaan semata-mata. Kerja tidak bersalah dalam hal ni.
Kepada perempuan pula, alasan yang lelaki bagi itu mungkin kerana mereka sendiri pun tidak faham anda. Jadi, jangan sedih. Kumbang bukan seekor. Terus maju ke hadapan. Masa silam? Dosa silam? Allah lebih memahami kerana itu kerja-Nya.

p/s : Hehe. Kepada kau. Kalau kau sayang aku, kau akan tahan dengan aku. Takpelah. Mak kau jer yang faham aku kot. Bwerkkk! Apapun, ILY. :P

No comments:

Post a Comment