Pages

Tuesday, 24 December 2013

Rangkuman 2013 [Bahagian 1]

PART 1
Wau, sampai ada bahagian-bahagian. Motif? Motifnye 2013 nie banyak sangat halnya. Tapi aku highligthkan yang paling besar dulu. So, happy reading dan minta maaf atas kesalahan tatabahasa. Ada aku kesah? Bwerkkk!
Peristiwa 1 : BERTUNANG lalu PUTUS TUNANG dan KELUARGA TERCINTA..
Salam dan selamat hari lahir buat kamu. J  *Tetiba kena ucap, dah kenapa aku ni?? Cik Emptyblank tengah jiwa kacau. Okay. Okay. Mungkin hari ini 23/12/2013, hari terakhir aku akan cerita pasal kau dalam blog aku nie. *Elleh, Cik Emptyblank, ye dok mu? Ya iyalah! Kali ni insyaAllah, pasti! Aku akan berusaha dan pastikan aku akan berhenti stalk kau, stalk perempuan-perempuan kau, berhenti stalk facebook adik-adik kau. Ouch! You are so pathetic giler selama nie Cik Kosong? Alahhhh. Perempuan. Dan perempuan itu aku. Kerana aku nie adalah aku. Ada faham? Rasional aku buat benda tu sebab untuk lupakan kau. Aku nie gile sikit kalau dah sayang orang. Salah aku. Aku terlalu sayang kau. Tapi sudah sampai masanya aku lupakan kau. Sebab kau bukan sayang aku pun. Alah, kau kan kaki perempuan. *Cik Emptyblank nie, time kau sayang dia, kau cakap benda yang manis je, bila dia dah pergi mulalah kau nak meroyan sorang-sorang. Okay. Okay. Kembali berfikir guna otak ok. Aku minta maaf dekat kau, tak bermaksud pun. Tapi aku ralat sangat, sebab kau, makcik-makcik aku benci aku. Padan muka aku jugak. Sebab aku nie degil. Keras kepala. Hati batu. Aku nie dah jadi perempuan jahat dah. Sebab boleh cari pasal dengan makcik-makcik sedarah bapa sendiri. Sebab kau ar aku jadi perempuan jalang dengan saudara aku sendri. Huh! * Salah aku jugak. Sebab aku nie degil. Keras kepala. Hati batu. Makcik aku sendiri remove aku dari friend list dia. Sampai block aku dari fb dia. Last-last aku remove semua adik-adik, sepupu dan mak saudara lain dari facebook friend list aku. Haha. Bongok ! Apa hal kau libatkan keturunan kau yang lain pulak lahanat?? *Ops, giler vavi ayat aku nie. Alia Farhana ke nie? Aku risau 2014 nanti aku jadi Alia yang lain ar. Sebab 2013 aku jadi Alia yang baik sangat sampai aku tertindas. Eh. Eh. Tapi paling penting ingat Allah dan mak abah. Sebab my biggest supporter sekarang mak dan abah, walaupun aku nie jahat dengan dorang. Degil. Keras hati. Kepala batu. Sobs. Sobs. Back to main story, kenapa remove keturunan kau pulak? Sebab aku dah taknak libatkan apa-apa hati dan perasaan saudara aku yang lain. Kadang-kadang aku up status yang macam perempuan sundal punya status. Padahal aku cakap untuk maksud perkataan yang lain tapi keturunan aku salah faham pula. So, to avoid that, aku taknak bagi dorang baca status-status aku yang selalu sakitkan hati orang tu. Fullstop! This is non-sense! Oh Cik Emptyblank! Come on! Get a life. Tapi ingin aku beritahu kepada satu dunia, wahai manusiawi APA-APA PUN, KAU KENA UTAMAKAN KELUARGA. JAHAT BAIK BURUK MEREKA, ADA SEBAB MEREKA BUAT SEMUA TU. JADI, JANGAN BENCI MEREKA. MAAFKANLAH MEREKA. KERANA BUKAN MEREKA YANG MENGGUNAKAN SAIZ KASUT KITA TAPI SELAGI MEREKA BERNAMA KELUARGA, SELAGI DARAH KITA ADALAH DARI DARAH MEREKA, UTAMAKAN MEREKA. JANGAN BENCI MEREKA. Aku sayang family aku. Sebab nanti aku akan kembali ke mereka juga. Cuma sekarang aku tengah berfikir, macam mana aku nak jumpa dengan makcik-makcik saudara, sepupu-sepupu aku yang aku dah remove friend tu. Macam mana aku nak hadap mereka nanti? Wallahualam. Yang pasti,aku kena jumpa juga hari esok. Andai ajalku belum menjemput.

Tamat dulu Bahagian 1. Aku akan berhenti sampai di sini. 2014 takkan ada sudah tentangmu wahai Putera Tahan. *Tapi… tapi aku akan update lah kalau tiba-tiba kau dah kahwin kan? Kau cakap kau nak kahwin umur kau 30 tahun. Dengan siapa? Aku tak tahu sebab aku tengok ramai calon menanti tu. Peace! Gonna forget everything about you! 






p/s : what ever it is, aku akan terus survive. yeah!

No comments:

Post a Comment