Pages

Wednesday, 25 June 2014

MAK

aku benci bila air mata ini menitis

MAK
lia rindu mak
rindu sangat
mak pun mesti rindu lia sangat-sangat kan

MAK
lia dekat Melaka ni dah macam orang gila mak
takder semangat dah
dengan kawan-kawan pun rasa jauh sangat
lia takder kawan dekat sini mak

MAK
lia dah besar tapi
kenapa sekarang baru rasa rindu teruk dekat mak ni??
lia dulu selalu je jauh dengan mak
tapi sekarang susah mak
lia ada mak sorang je
mak lah kawan terbaik lia

MAK
lia teringin nak peluk mak
seingat lia 22 tahun lia hidup
mak tak pernah peluk lia kan?
lia pun tak pernah peluk mak

MAK
lia tahu mak segan
mak pun tahu lia segan
cium pipi mak pun tak pernah
sebab lia takut dikata buang tebiat

MAK
 sekarang bila makin jauh
lia teringin mak
sekali seumur hidup pun takper kan mak?
mak pun macam tu kan?

MAK
ada hikmah kan semua nie berlaku?
lia tak puas dapat kasih sayang mak dengan abah lagi
Allah taknak bagi orang lain jaga lia lagi
sebab Dia tahu mak dan abah pun tak puas jaga lia lagi kan

MAK
lia cuba balas jasa mak yang takkan terbalas tu
lia janji
tapi mak, lia dekat sini belajar pun tak ke mana
kenapa ye mak?
mak, Allah nak uji lia lagi ke?
mampu ke lia lalui ujian Dia lagi mak?
lia rasa berat sangat

MAK
lia rindu mak
rindu sangat
mak pun mesti rindu lia sangat-sangat jugak kan?


MAK
semoga mak terus sihat
lia nak balik rumah sekarang juga kalau boleh mak
tak tahan rindu dekat mak nie
tapi
doakan lia sentiasa kuat ye mak 

p/s ; sepi Ramadhan kali nie. Ya Allah, semoga aku dan mak terus di beri kekuatan untuk bersujud padaMu Ya Allah. Aminn. Mak, tadi tangan lia kena pisau. Sampai sekarang masih berdarah mak, lia takut. Mak, sakit mak. Tadi pun lia nak pitam sebab darah nie mak.

No comments:

Post a Comment